Optimalizace videí na YouTube v kostce

Umět se dobře propagovat na YouTube nemusí být zase tak složitým úkolem. Rozhodně si ovšem nemyslete, že uspět na YouTube se dá přes noc. Čeká vás dlouhá cesta, plná překážek a neúspěchu. Pokud však vytrváte, s největší pravděpodobností se dočkáte úspěchu. Pochopitelně je to také o tom, jaká videa budete točit. I vaše vyjadřování bude hrát obrovskou roli. Jak dostat svá videa do popředí, co se týče YouTube portálu? Na to si odpovíme v následujících odstavcích.

Posuňte svá YouTube videa ve vyhledávačích nahoru!

Říká vám něco pojem SEO? Pod tímto pojmem se skrývá optimalizace. Většina podnikatelů zná tento pojem z pohledu internetových stránek. Dostat totiž internetové stránky ve vyhlédávačích, jako je Seznam nebo Google směrem nahoru nebývá vždy tak jednoduché. Věděli jste však, že i YouTube má své algoritmy, podle kterých se řídí? Dalo by se tak říct, že i tento portál využívá jakési SEO. Co je důležité vědět o tom, jak optimalizovat svá videa tak, aby se dostala směrem nahoru? Na to si odpovíme už za malou chvíli. Jestliže jste neměli možnost ještě nahrát video na YouTube, pak se nemáte za co stydět.

Při nahrávání videa budete muset vyplnit několik kolonek. V opačném případě vaše video nebude přidáno. Mezi hlavní kolonky patří název videa, klíčová slova neboli tagy, popis a miniatura obrázku. Samozřejmě kolonek je při nahrávání videa více, ale tyto hrají největší roli. Název videa by se měl vyplnit jako první. Tady nezapomeňte na hlavní klíčové slovo, popřípadě na klíčová slova. Název videa by je měl bezpochyby obsahovat. Dále se pouštíme do popisku videa. Tady máte možnost napsat podrobnější popis o tom, co se ve videu odehrává a o čem vlastně vašeho video je. Portál YouTube nemá ještě tu možnost rozeznat, jaké objekty se ve videu nachází. I samotný popis videa sestavte tak, aby se v něm nacházela klíčová slova. Tady už můžete přidat více klíčových slov.

Klíčová slova použijeme rovněž i do tagů

Klíčová slova z popisku videa použijeme také do tagů. Tady se už nebudeme rozepisovat. Tagy slouží čistě jen pro vložení klíčových slov. Tím YouTube sdělujeme, pod jakými frázemi se má naše video objevovat. To, na jaké pozici se následně budeme objevovat na jednotlivá klíčový slova ovlivní i další faktory. K těmto faktorům patří naše aktivita, přístup, délka videí, počet odběratelů a potenciál. Slovo aktivita si nemusíte rozepisovat. Je dobré přidávat alespoň 1x až 2x videa týdně. Co se týče přístupu, tady budete mít složitější úkol. Snažte se s diváky komunikovat. Odpovídat na jakýkoliv komentář, dávat jim zpětnou vazbu apod. To vše má svou roli při optimalizace videí.

Délka videí je taktéž velice důležitá. YouTube upřednostňuje videa o délce minimálně 5 minuta a výše. Bude-li mít vaše video 10 minut, získáváte plusové body. Počet odběratelů vám s největší pravděpodobností nemusíme vysvětlovat. YouTube si děla analýzu o tom, kolik máte odběratelů před přidáním videa a kolik poté, co je několik dnů publikováno. Podobně je na tom potenciál. Podle různých analýz si YouTube shromažďuje informace o tom, kde by se váš YouTube kanál mohl v budoucnu dostat.

Zkuste svá videa propagovat

Možnost propagovat svá videa nespočívá jen v tom, utrácet finanční prostředky. Využít lze i metody, které jsou zcela zdarma. K těmto metodám patří například Facebook skupiny, Linkedin apod. I vaše videa potřebují zpětné odkazy a čím více jich budete mít, tím lépe. YouTube si vás poté lépe zapamatuje. Nezapomeňte na to, že výše uvedené body jsou důležité. Dnes existují software, jež se dají nainstalovat do internetových prohlížečů. Tyto softwary vám pomohou s tím, jak je ohodnoceno vaše YouTube video z pohledu optimalizace. Jaká klíčová slova používají jiné YouTube kanály a co je potřeba udělat pro zlepšení vaší propagace.

Pomoct vám může i tvorba video seznamů. Udělejte si několik složek a do těchto složek přidávejte videa podle samotných názvu. Uvedeme vám pro příklad složku pohádky pro děti ve věku 1-3 let. Do těchto složek budete vkládat taková animovaná videa, jež jsou vhodná pro výše uvedenou věkovou kategorii. Další složkou mohou být naučná videa pro nejmenší apod. V neposlední řadě lze umístit na konec videa možnost přehrát další vámi přidaná videa. Tímto způsobem si můžete udržet diváka na svém YouTube kanálu, protože uvidí, že se o něho zajímáte a nahráváte mu tak možnost, přehrát si podobná videa. YouTube kanál vyhodnocuje také průměr, který stráví diváci na vašem odkazu.

DavidN1995

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *