Proč a jak budovat emailovou databázi?

Vlastníte internetový obchod? Jde o vůbec první internetový obchod, který provozujete? Každým dnem se však zlepšujete a dozvídáte se nové informace? Pak vám nejspíš neunikla ani informace o tom, že některé internetové obchody a podnikatelé budují vlastní emailové databáze. Proč budovat emailové databáze a jak to dělat? Na to se podíváme v následujících odstavcích. Rozhodně byste toto téma neměli podceňovat. Budováním emailových kontaktů zároveň budujete také důvěru, a to mezi vámi a zákazníky.


Proč a jak budovat emailovou databázi?


V první řadě je důležité vědět, proč něco děláme. Proč je dobré budovat vlatní emailovou databázi? Skrz ní lze získat potenciální klienty. Nemyslete si ale, že budovat emailovou databázi je snadné. Prvně musíte svým potenciálním zákazníkům dát důvod, proč by vám svou emailovou adresu měli nechat. Mezi dvě největší zbraně patří newslettery a eknihy. Newsletter funguje na principu posílání veškerých novinek. Zákazník vyplní email a poté dostává na emailovou adresu novinky, které na svých internetových stránkách publikujete.

Jak budovat emailovou databázi


Pokud chcete ale přitvrdit, budete se muset poohlédnout i po jiných metodách, jak získat emailové adresy svých potenciálních zákazníků. Nabídnout jim slevy již dávno vyšlo z módy a v dnešní době je tato metoda téměř nefunkční. Co se však osvědčilo jsou elektronické knihy. Nabídněte svým zákazníkům elektronickou knihu zdarma výměnou za to, že vyplni svou emailovou adresu. Rovněž to funguje velice jednoduše. Vystavíte cover své eknihy na stránkách a jakmile se najde člověk, který má o tuto knihu zájem, musí vyplnit emailovou adresu. Na ní mu následně elektronická kniha dorazí. Vám dal zároveň souhlas se zasílám emailů.


Vraťme se k tématu, proč budovat emailovou databázi


Na to, jak budovat emailovou databázi jsme si odpověděli v předchozím odstavci. Vhodnou variantou jsou také soutěže. Pořádejte soutěže, kde člověk musí vyplnit emailovou adresu. I tato varianta vám posbírá slušnou fanouškovskou základnu. Vraťme se nyní ale k tomu, proč sbírat emailovou adresu. V momentě, kdy vám dá zákazník souhlas s odesíláním obchodních nabídek, máte obrovskou výhodu, kterou je potřeba jen využít. Jakékoliv nové zboží nebo slevy můžete posílat svým zákazníkům přímo do emailu.


Čas od času lze udělat i obrovský newsletter, který graficky hezky zpracujete. Tento newsletter se bude týkat jen produktů a pár zajímavých tipů, popřípadě článků, aby měl zákazník pocit, že se jedná jen o vnucování produktů. K ideálním termínům patří například Vánoce nebo Black Friday. Udělat vlastní slevový den můžete prakticky kdykoliv.

DavidN1995

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *