YouTube kariéra aneb musíte si uvědomit, jaká videa chcete nahrávat

Začít dnes podnikat nemusí být nutně žádná věda. Do podnikání se započítávají i takové obory, do kterých byste to vůbec neřekli. Jedním z nich je mimo jiné i pozice influencera. Ten může působit na několika platformách. My se společně podíváme na YouTube podnikání. Rozjet vlastní YouTube kanál dokážete během pár vteřin. Nepočítejte ovšem s tím, že úspěchu se dočkáte přes noc. Ačkoliv je tento typ podnikání brán jako byznys od nuly, vyžaduje hodně úsilí a času.

Co se skrývá pod úspěchem aneb jak by měl vypadat obsah?

Je pochopitelné, že se nedá říct, jak uspět na YouTube. Založit si kanál je prvním a zároveň malým krůčkem k tomu, jak získat úspěch a slávu. Ačkoliv vám dáme pár tipů, jak by měl vypadat váš obsah, nikde není zaručeno, že právě vy se stanete úspěšným. Pro natáčení videí musíte mít talent. Teprve poté vás budou lidé sdílet a považovat za influencera. Chcete-li si založit vlastní YouTube kanál, musíte mít už předem vytvořený určitý plán. Ten by se měl týkat toho, o čem mají být vaše videa. Máte už stanovenou cílovou skupinu? Budete se zaměřovat na rodiny s dětmi? Na hráče počítačových her nebo na starší generaci?

Umět si stanovit cílovou skupinu je to hlavní. Od toho se bude odvíjet všechno to úsilí, o kterém jsme se zmiňovali v předchozích odstavcích. Kromě toho právě na tuto cílovou skupinu budete mířit. Pokud budete vytvářet animovaná videa pro rodiny s dětmi, pak s největší pravděpodobností nebudou vaše reklamy mířit na starší hráče počítačových her. S takovým přístupem byste nezískali žádné diváky a vaše peníze do reklamy by tak nedávali smysl. Dále je důležitý si umět odpovědět na otázku, jak přivést na video diváky. Reklama není bezpochyby špatným zdrojem. Na druhou stranu, proč nevyužít potenciál druhého největšího vyhledávače vůbec? Tím je právě samotný YouTube, kam videa uploadujete.

Optimalizace videí

O podrobnější optimalizaci videí se budeme bavit v dalším článku. Stejně, jako musíte optimalizovat své internetové stránky, potřebuje i vaše video optimalizaci. Při nahrávání videa na YouTube se vás portál bude vyptávat na různé otázky, které musíte vyplnit, jinak se video nenahraje. Mezi tyto otázky patří název videa, popis videa, klíčová slova neboli tagy apod. Rozhodně tyto body neignorujte. Pomohou vám v tom, aby vás diváci, kteří se zajímají o podobný obsah dokázali vyhledat. Název videa by tak měl obsahovat klíčová slova, která následně zadáte do tagů. Popis by měl být podrobný, ale čtivý. V neposlední řadě budete vyzvání k tomu, nahrát miniaturu videa. Jde o obrázek, který vidíte při zadání klíčové slova do vyhledávání na portálu YouTube.

Udělejte tento obrázek zajímavý. Jedině tak zvýšíte své šance na to, že si vašeho videa někdo všimne. Dalším podstatným faktem při podnikání na YouTube je aktivita a váš přístup. Budete nahrávat na portál video pouze jednou měsíčně? Pak na slávu a úspěch rovnou zapomeňte. Musíte si předem stanovit program a plán, který dodržíte do posledního bodu. Snažte se přidávat videa alespoň 1x až 2x týdně. Tím si váš YouTube rovněž zamiluje. Optimalizace videa se skrývá také pod tím, jak často jste aktivní. Každý komentář nebo ohlasy komentujte. Jinými slovy dávejte zpětnou vazbu na vaše dílo.

Spolupráce se vyplácí

Pomoct s propagací videí na YouTube vám mohou i rozjetí hráči, kteří už nějakou dobu slaví úspěch. Počítejte ovšem s tím, že tato forma propagace nebude příliš levná. Na druhou stranu můžete velmi rychle získat přísun diváků. Nikde není psáno, že jeden obyvatel musí sledovat pouze jednoho YouTubera nebo influencera. Divák může dát svůj odběr prakticky komukoliv, kdo se mu bude líbit. Jestliže si k propagaci vyberete člověka, který natáčí videa v podobném oboru, můžete se těšit na to, že získáte nové diváky. Pochopitelně je důležité mít kvalitní videa. Videa by mimo jiné měla dávat smysl. Jedině tak si získáte publicitu.

Na konec každého svého videa se snažte dávat tipy na další svá videa. Divák se tak rovnou může překliknout na novou tvorbu, která je od vás. Tím si udržíte diváka déle na svém YouTube kanálu. YouTube totiž hodnotí mnoho faktorů. Kromě těch, jež jsme uvedli výše k ním patří i to, jak dlouho tráví diváci času na vašem YouTube kanálu. Dále se pak soustřeďuje na to, jestli diváci váš YouTube kanál komentují či nikoliv. Diváka si musíte udržet. Toho lze docílit jednak aktivitou a jednak přístupem, který divákovi dopřáváte. Nemusíte se tak bát zapojit do vlastní diskuze.

DavidN1995

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *